Kinderdagverblijf Het Sprookjesland heeft drie vestigingen in Amsterdam Zuid-Oost, Almere-Buiten en Lelystad. Hun  voorgaande website was gebouwd in programmeertaal Flash. Dit betekende onder andere dat de website zeer moeilijk vindbaar was. Sinds begin maart is de website online en behalen zij enorme positieve resultaten. Een verdrievoudiging van het aantal websitebezoekers, en een verdrievoudiging van het aantal inschrijvingen!

Tabel 1. Positie in Google op 03 – 03 – 2015

Review van het Sprookjesland

Mijn naam is Anton en ik ben directeur-leidinggevende van KDV Sprookjesland. Wij hebben een drietal vestigingen en verzorgen daarbij opvang van 0-4 jaar in eigen beheer. In maart werd ik benaderd door Jeroen van Grizzliesonline met een aantal kritische vragen aangaande onze digitale bereikbaarheid en de problemen in de huidige tijd met onze voormalige website.   Uit interesse heb ik met Jeroen afgesproken om zijn suggesties te horen.

Hoewel ik in beginsel erg sceptisch was (van nature) begon ik mij langzaamaan te realiseren dat Jeroen op veel vlakken een goed punt had. Sceptisch of niet, maar als iemand op basis van degelijke argumenten gelijk heeft dan moet je een slechte ondernemer zijn om daar niet naar te luisteren en conclusies aan te onttrekken.   Uiteindelijk hebben wij de sprong genomen en zijn wij als eerste bedrijf klant geworden van Grizzliesonline. Daar hebben wij tot op heden geen moment spijt van. Onze bezoekersaantallen via de website zijn verdubbeld, onze vindbaarheid op Google is verbeterd, het aantal rondleidingen en het aantal inschrijvingen is gestegen en de kosten die wij hebben gemaakt aan Grizzliesonline zijn allang terugverdiend.

De werkwijze van KDV Online is naar mijn mening te omschrijven als ’tough love’. Als er iets mankeert aan je site, de foto’s die je stuurt, de content of als je te traag bent met het aanleveren van spullen, dan krijg je daarvoor van KDV Online op je kop. Er wordt een planning gemaakt wanneer de site af moet zijn en daar wordt op toegezien. Om eerlijk te zijn kan ik soms wel een zetje in de rug (ook wel bekend als een schop onder je kont) gebruiken, waardoor ik deze werkwijze wel op prijs kan stellen. Wat telt is dat er een eindresultaat komt waarmee vooruitgang kan worden geboekt, hoe sneller hoe beter.   Hoewel er gewerkt wordt met een standaard template is het eindproduct maatwerk, volledig afgestemd op elk individueel bedrijf.

Als ik onze site vergelijk met de andere websites die intussen online zijn gekomen, dan voelt het alsof elke site zijn eigen identiteit heeft en er een volledig andere uitstraling op nahoudt. Voor vragen is KDV Online altijd bereikbaar. Ook voor suggesties van onze kant is ruimte geweest. Zo kun je als bedrijf echt je eigen wensen kwijt op wat in eerste instantie een standaard-site lijkt. Wij hebben bijvoorbeeld verzocht om een extra foto-album optie toe te voegen. Ook in de uitleg over hoe het beheer moet worden gedaan is Jeroen uiterst geduldig en behulpzaam geweest.

Kortom; Een investering in een goede digitale bereikbaarheid en informatievoorziening is in de huidige tijd naar ons idee geen optie meer, maar een verplichting. Wij hebben op alle vlakken vooruitgang geboekt sinds de website via KDV Online online is. De kosten zijn daarbij binnen een maand terugverdiend. Met de no cure no pay formule van KDV Online is er eigenlijk geen reden om je website niet te laten updaten naar de huidige standaarden.

Anton Kolomiets, Het Sprookjesland

Samenvatting

Locatie:

Amsterdam Zuid-Oost, Almere Buiten, Lelystad

URL:

http://www.hetsprookjesland.nl

Online sinds:

5 maart 2014

Toename inschrijvingen:

+217%

Toename bezoek:

+673%